Frakt & Returer

Frakt

Våra produkter skickas från vår leverantör utanför EU. Det tar 1–2 arbetsdagar att behandla din beställning innan paketet skickas.

Leveranstid: 5–10 arbetsdagar för paketet att anlända.
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk.
Beställningar som görs under helgen behandlas vanligtvis på måndag eller tisdag.
Om du har en deadline för en specifik beställning rekommenderar vi att du beställer i förväg. Förseningar kan uppstå på grund av helgdagar eller andra faktorer. 


Garanti

Varje WarmBox har 1 års gratis garanti för basenheten och batteriet vid tillverkningsfel.

Garantin gäller inte för skador från vatten, stötar, fall eller andra orsaker som inte beror på tillverkningsfel.

Den täcker inte tillbehör som lock, matbehållare, isolerade väskor eller laddare. 

Garantin gäller inte om du använt en laddare, ett batteri eller en matbehållare som inte är köpt från WarmBox.


Returpolicy

Vi erbjuder en 30-dagars returrätt, vilket innebär att du har 30 dagar på dig efter att du mottagit varan att begära en retur.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara:

  • I samma skick som när du fick den – oanvänd, med originaletiketter och i originalförpackningen. 
  • Åtföljd av kvitto eller köpbevis.

Av hygien- och livsmedelsskäl gäller ångerrätten endast för produkter som inte har använts eller kommit i kontakt med livsmedel.

Om produkten inte överensstämmer med beskrivningen eller är skadad, kommer kunden att ersättas för returfraktkostnader, förutsatt att en bild på kvittot för fraktkostnaden skickas in. Vid standardreturer ersätts inte returfraktkostnader.

Observera: Kunden ansvarar för returfrakten, såvida inte produkten är skadad eller felaktig.

För att initiera en retur, vänligen kontakta oss via "Kontakt"-sektionen på vår webbplats.
Om din retur godkänns kommer vi att ge instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket.
Varor som skickas tillbaka utan godkännande kommer inte att accepteras.

Vid frågor om returer kan du alltid kontakta oss via "Kontakt"-sektionen på vår webbplats.


Ej uthämtade paket

Om ett paket inte hämtas ut och returneras till oss, debiterar vi en avgift på 299kr för att täcka frakt- och hanteringskostnader.


Mottagande av varor

Vi ansvarar inte för att ta emot varorna. Kunden ansvarar för att vara närvarande eller för att se till att kunden är närvarande vid leveranstillfället. Om ett leveransförsök har misslyckats flera gånger och paketet tas till ett serviceställe är det kundens ansvar att hämta ut paketet i tid eller ordna med en kompetent person som hämtar det åt kunden. Du ansvarar för att regelbundet kontrollera spårningsnummret för att se om du har missat paketet. Om paketet inte hämtas ut i tid kommer det att returneras till WarmBox. Givetvis finns det möjlighet att returnera paketet på köparens bekostnad.

Ordern skickas från ett av våra utländska varuhus och det kan medföra moms och en importavgift som kund står för.


Skador & Problem

Vänligen inspektera din beställning vid ankomst och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller felaktig, så att vi kan bedöma problemet och lösa det så snart som möjligt


Återbetalningar

När vi har mottagit och inspekterat din retur kommer vi att meddela dig om din återbetalning har godkänts.
Om den godkänns, kommer återbetalningen att automatiskt behandlas till din ursprungliga betalningsmetod.

Observera: Det kan ta en viss tid innan din bank eller kortutgivare behandlar och bokför återbetalningen.

Vid ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta oss!